Πώς να διατηρήσουμε την ηρεμία μας ενόψει γιορτών

December 6, 2017

 

Η περίοδος πριν τις γιορτές είναι συνήθως αρκετά φορτωμένη από ένα σωρό δουλειές, υποχρεώσεις και δραστηριότητες.

Η αναζήτηση ενός προορισμού για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές, η διοργάνωση του Πρωτοχρονιάτικου ρεβεγιόν, η αναζήτηση δώρων για φίλους, βαφτιστήρια ή δασκάλους και οι βόλτες με τα παιδιά σε γιορταστικά event και πάρτι είναι δουλειές που μας αγχώνουν, παρόλο που στο τέλος όλα θα πάνε καλά! Στην προσπάθειά μας να τα προλάβουμε όλα, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να φορτωθούμε με στρες το οποίο φυσικά έχει αντίκτυπο τόσο στην ψυχική όσο και στη σωματική μας ηρεμία.

Τί μπορούμε να κάνουμε για να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη και να παραμείνουμε ήρεμοι στις γιορτές;

 

 

  1. Αποφεύγουμε να υπερ-φορτώνουμε μυαλό και σώμα

  • Δεν αναλαμβάνουμε περισσότερα από αυτά που μπορούμε να καταφέρουμε. Δεν πειράζει αν φέτος δεν φτιάξουμε μελομακάρονα και κουραμπιέδες. Θα αγοράσουμε έτοιμα και θα υποσχεθούμε ότι θα φτιάξουμε οπωσδήποτε του χρόνου!

  • Ζητάμε βοήθεια. Σίγουρα οι κοντινοί συγγενείς και φίλοι θα χαρούν να συμμετέχουν στην προετοιμασία του εορταστικού δείπνου. Δώστε τους αυτή την ευκαιρία και βγάλτε από πάνω σας μικροδουλειές που θα σας φόρτωναν περισσότερο.

  • Κοιμόμαστε περισσότερο. Εκμεταλλευόμαστε τις ημέρες της αργίας για να ξυπνήσουμε λίγο

  • πιο αργά ή τα μεσημέρια για μια μικρή σιέστα και χουζούρι κάτω από το πάπλωμα. Τώρα αν έχουμε μικρά «ξυπνητήρια» στο σπίτι, εκμεταλλευόμαστε τη δική τους ώρα ύπνου για λίγη ξεκούραση και χαλάρωση.

  • Τρώμε με μέτρο και αποφεύγουμε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Ένα βαρύ στομάχι και ένα πιο βαρύ κεφάλι σίγουρα θα μας χαλάσει τη διάθεση και θα επηρεάσει τις ισορροπίες που προσπαθούμε με κόπο να διατηρήσουμε. Θυμόμαστε: Πάν μέτρον άριστον!

 

2. Μειώνουμε το άγχος που δημιουργούμε οι ίδιοι στον εαυτό μας

 

Είναι σύνηθες την περίοδο των γιορτών να ανατρέχουμε σε παλιά δυσάρεστα γεγονότα ή αναποδιές και να ανησυχούμε ότι αυτά θα επαναληφθούν. Για κάποιους από εμάς που περνούν τις γιορτές μόνοι, η έλλειψη συντρόφου ή η αναπόληση παλιότερων ευτυχισμένων στιγμών, μας υπερφορτώνει συναισθηματικά και δημιουργεί περισσότερο στρες.

Όταν δούμε αυτά τα σημάδια είναι σημαντικό να πάρουμε λίγο χρόνο και να ξαναβρούμε το κέντρο του εαυτού μας. Παίρνουμε μερικές βαθιές αναπνοές, διαλογιζόμαστε, κάνουμε γιόγκα ή ξεκλέβουμε λίγο χρόνο για μια βόλτα στο πράσινο και τον καθαρό αέρα. Στόχος μας είναι να ηρεμήσουμε και να επαναφέρουμε την ισορροπία.

 

 

3. Διατηρούμε την ηρεμία και την ισορροπία μας κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς

Επειδή η ψυχική ηρεμία δεν έρχεται ανοιγοκλείνοντας κουμπάκια, προσπαθούμε να διατηρούμε τον έλεγχο γενικότερα και εκτός γιορτών.

  • Παίρνουμε βαθιές αναπνοές και προσπαθούμε να κάνουμε μικρά διαλείμματα ηρεμίας, μόνοι, ήσυχοι και συγκεντρωμένοι.

  • Μαθαίνουμε τα όριά μας και ζητάμε από τους άλλους να τα σέβονται.

  • Δεν είμαστε υπεράνθρωποι. Ζητάμε βοήθεια όταν νιώθουμε το βάρος της πίεσης να μας καταβάλει.

  • Δεν φορτώνουμε σε άλλους το άγχος που δεν θέλουμε να φορτωνόμαστε εμείς.

  • Βρίσκουμε ικανοποίηση ακόμη και στις πιο μικρές στιγμές. Σίγουρα τα βάρη της ημέρας είναι πολλά όμως υπάρχει μια στιγμή κατά τη διάρκειά της για να εκτιμήσουμε όσα έχουμε.

 

Το άγχος πάντα θα είναι μέρος της καθημερινότητάς μας όμως την ίδια στιγμή πάντα θα υπάρχει κάτι για το οποίο θα είμαστε ευγνώμονες. Ένα απόγευμα που περάσαμε με φίλους, μισή ώρα που χαρίσαμε στον εαυτό μας διαβάζοντας ένα βιβλίο, ένα γλυκό που φτιάξαμε για τα παιδιά ή μια βόλτα στη φύση που χαρήκαμε όλοι μαζί. Αν εκτιμήσουμε τα απλά και συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε όλα μόνοι, θα είμαστε σε καλό δρόμο για τη διαχείριση του άγχους μας.

Please reload

Recent Posts

Please reload

Archive

Please reload

Tags

Please reload

 

T. +30 6932322100

Piraeus Greece

©2017 by Jazzberry